Organizacja pogrzebu i formalności
Organizacja pogrzebu może stanowić dla Rodziny oraz bliskich Zmarłego spore wyzwanie. Uroczystościom żałobnym zawsze towarzyszą emocje, które trzeba połączyć z zadbaniem o formalności. W związku z tym mamy kilka informacji, które mogą okazać się przydatne na wypadek śmierci bliskiej osoby.
Jeżeli zgon nastąpi w domu, należy wezwać lekarza pierwszego kontaktu lub pogotowie ratunkowe, aby medycy mogli dopełnić formalności. Gdy lekarz stwierdzi zgon, wystawi kartę zgonu. Następnie należy zadzwonić do zakładu pogrzebowego (tel. 77 411 56 22), który zabierze ciało do chłodni, gdzie zostanie przygotowane do pogrzebu.
Na tym etapie warto pamiętać o przygotowaniu ubrań dla Zmarłego oraz elementów, wraz z którymi ma zostać pochowany. Jeśli jednak w natłoku obowiązków i emocji Rodzina o tym zapomni, nie będzie to stanowiło problemu. Odzież wraz z wybranymi przedmiotami może zostać dowieziona również później, gdy będą ustalane szczegóły pożegnania takie, jak wybrane wieńce czy wiązanki. Na każdym etapie organizacji pogrzebu służymy Państwu profesjonalną pomocą i niezbędnym wsparciem.
Formalności pogrzebowe – co warto wiedzieć?
W sytuacji, gdy zgon nastąpi w szpitalu, to szpital wystawi kartę zgonu, z którą należy się udać do Zakładu Pogrzebowego. Pozostałe formalności związane z organizacją pogrzebu uzgadniamy podczas spotkania.
Udając się do Zakładu Pogrzebowego, należy zabrać ze sobą następujące dokumenty:
- kartę zgonu wystawioną przez lekarza lub załogę pogotowia ratunkowego,
- dowód osobisty osoby zmarłej oraz najbliższej osoby, zajmującej się kwestiami związanymi z pochówkiem,
- zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu bądź legitymację emeryta lub rencisty w przypadku, gdy zmarły posiadał tego rodzaju świadczenia.
Jeśli zmarłym była osoba bezrobotna, zajmujący się organizacją uroczystości powinien mieć ze sobą zaświadczenie z zakładu pracy o zatrudnieniu, aby możliwe było uzyskanie zasiłku pogrzebowego z ZUS. Wówczas zlecający pogrzeb, który musi być jednocześnie członkiem Rodziny Zmarłego, otrzyma zasiłek pogrzebowy.
Akt zgonu należy wyrobić w Urzędzie Stanu Cywilnego, który jest właściwy dla miejsca zgonu. Dokumenty potrzebne do załatwienia skróconego aktu zgonu to:
- karta zgonu wystawiona przez lekarza,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
- dowód osoby zgłaszającej,
- zezwolenia z prokuratury na pochowanie zwłok, gdy okoliczności zgonu są przedmiotem postępowania prokuratorskiego.
Załatwienie aktów zgonu i organizację pogrzebu można zlecić naszemu Zakładowi Pogrzebowemu. Wówczas członkowie Rodziny będą mogli skupić się na zadbaniu o pozostałe aspekty związane z uroczystością oraz spokojnie pożegnać się ze Zmarłym.
Co obejmuje organizacja pogrzebów?
Zakład Pogrzebowy Mysłek to przede wszystkim kompleksowa organizacja pogrzebów, dzięki której Klienci mogą dopełnić wszystkich formalności związanych z pogrzebem. Pomagamy dokonać wyboru trumny, urny, wieńców i wiązanek, akcesoriów funeralnych, a także udzielamy szczegółowych informacji i odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Na życzenie Klientów pracownicy mogą po uzyskaniu stosownego upoważnienia wyrobić akt zgonu i złożyć w ZUS dokumenty niezbędne do otrzymania zasiłku pogrzebowego. Skredytujemy też koszty pogrzebu do wysokości zasiłku. W ramach świadczonych przez nas usług pogrzebowych przygotowujemy zmarłego do pogrzebu, zapewniając wszechstronną pomoc najbliższym. Wydrukujemy klepsydry i zamieścimy nekrolog.
O czym jeszcze pamiętać przy organizacji pogrzebu?
Organizowanie pogrzebu zazwyczaj spoczywa na barkach najbliższych krewnych, którzy muszą szybko zapoznać się z ofertą pobliskich zakładów pogrzebowych i wybrać odpowiednie usługi. Jako doświadczeni specjaliści jesteśmy przygotowani na to, aby odpowiedzieć nawet na najbardziej wygórowane oczekiwania Klientów. Warto wybrać nasz renomowany Zakład Pogrzebowy, który świadczy kompleksowe usługi z zakresu pochówku. W praktyce oznacza to, że przejmujemy na siebie wszystkie, nawet najdrobniejsze kwestie dotyczące pochówku.
Dlaczego warto powierzyć nam organizację pogrzebu?
Doskonale wiemy, że żałoba po stracie bliskiej osoby powinna przebiegać w skupieniu i spokoju, dlatego odciążamy Klientów we wszystkich kwestiach, które mają związek z zaplanowaniem pogrzebu. W skład naszych usług wchodzi m.in.:
- przygotowanie ciała,
- rezerwacja terminu pogrzebu na cmentarzu,
- zawiadomienie o śmierci w formie nekrologów/ klepsydr,
- zapewnienie kwiatów,
- doręczenie wszystkich funeraliów.
Powierzając nam te zadania, Klient zyskuje czas na przeżywanie żałoby, co pozwala znacznie szybciej pogodzić się ze stratą. Śmierć bliskiej osoby to także często ogromne zaskoczenie, do którego nie da się wcześniej przygotować, dlatego nie wszyscy mogą wiedzieć, od czego zacząć organizację pogrzebu. Nasi pracownicy cierpliwie wysłuchają oczekiwań Klienta, a następnie podpowiedzą, co należy zrobić krok po kroku. Zasugerują też na podstawie swoich doświadczeń wszystkie możliwe do wyboru opcje.
W Zakładzie Pogrzebowym Mysłek zajmiemy się kompleksową organizacją pogrzebu, uwzględniając przy tym życzenia najbliższych osoby zmarłej.